Mv Agusta Brutale 1000 RR

0

Inspiracją projektantów było zaoferowanie klientom doskonałego technologicznie motocykla o osiągach rasowego superbike, który jednocześnie będzie charakteryzował się łatwością prowadzenia. Chodziło o optymalne wykorzystanie podwozia, silnika i elektroniki, tak aby był to motocykl dostępny dla każdego motocyklisty – niezależnie od stażu i umiejętności. Dzięki temu MV Agusta Brutale 1000 RR to więcej niż napakowany „Streetfighter”.

MV Agusta przykłada ogromną wagę do stylu i designu. Dlatego w nowym Brutale 1000 RR znajdziemy esencję włoskiego stylu. Jedną z najbardziej charakterystycznych cech jest LED-owy reflektor, w którym wiązka światła zmienia kierunek i kąt w zależności od pozycji motocykla. Reflektor, który ma wewnętrzną „wkładkę” w kształcie litery X doposażono w światła do jazdy dziennej, zaprojektowane tak, aby zapewnić efekt niepowtarzalny pod każdym względem.

5-calowy kolorowy panel wyświetlacza TFT drugiej generacji o rozdzielczości 800×480 pikseli jest głównym interfejsem Brutale 1000 RR. Dostęp do licznych menu konfiguracji jest natychmiastowy i intuicyjny. Możliwe jest również połączenie Bluetooth ze smartfonem w celu zarządzania połączeniami przychodzącymi, wiadomościami i muzyką. Wiele ciekawych funkcji oferowanych jest przez aplikację MV Ride – na przykład sterowanie ustawieniami motocykla za pomocą smartfona, tworzenie i zapisywanie tras, które można następnie udostępniać znajomym, itd.

Silnik i elektronika:

Podobnie jak Brutale 1000 Serie Oro, silnik 1000 RR reprezentuje najnowszą ewolucję czterocylindrowej konstrukcji MV Agusta. Wykorzystanie najlepszych materiałów i najbardziej zaawansowana elektronika sprawiają, że jest to jeden z najpotężniejszych seryjnych hypernaked’ów na świecie – 208 KM przy 13 450 obr./min i 116,5 Nm.

W silniku zastosowano rozwiązania zainspirowane technologią F1 i MotoGP. Zawory promieniowe w komorze spalania wykorzystują technologię F1, podczas gdy tytanowe tłoki, typowe w motocyklach MotoGP, przyczyniają się do zmniejszenia masy, obciążeń i bezwładności silnika. Rozrząd jest również komponentem inspirowanym przez MotoGP i jest odpowiedzialny za wyjątkowo gładką pracę silnika przy wysokich obrotach. W Brutale 1000 RR pojawiły się nowe prowadnice zaworów i wałki rozrządu, a tłoki wykorzystują pierścienie o niskim współczynniku tarcia. Nowy wał korbowy jest tak wyważony, aby ograniczyć wibracje przy niskich obrotach.

Całkowicie na nowo zaprojektowany został system smarowania, który jest w stanie zagwarantować ochronę mechaniczną w ekstremalnych warunkach jazdy. Duża część prac projektowych i rozwojowych koncentrowała się również na zmniejszeniu poziomu tarcia i ogólnego wyciszenia pracy – cel ten został osiągnięty np. przez osłony sprzęgła.

Przeprojektowany układu dolotowy ma na celu zmaksymalizować wydajność silnika, moc i moment obrotowy, a układ wydechowy wykorzystuje konfigurację 4-1-4 z przepustnicą dla maksymalizacji momentu obrotowego przy niższych obrotach.

Ewoluowało również elektroniczne zarządzanie silnikiem – dzięki współpracy z Eldor stworzona została nowa jednostka sterująca EM2.0 specjalnie dla tej czterocylindrowej platformy. Do wyboru są cztery mapy silnika (Sport, Race, Rain i Custom), a nad bezpieczeństwem czuwa IMU, która zarządza kontrolą trakcji (z ośmioma różnymi ustawieniami i opcją dezaktywacji). W nowym Brutale 1000 RR znajdziemy oczywiście ride by wire, quick i down shifter, wheelie control (z opcją dezaktywacji) i wiele innych rozwiązań. Wszystko to sprawia, że tak potężna jednostka jest bardzo łatwa w prowadzeniu.

Podwozie, zawieszenie i hamulce

Zgodnie z tradycją MV Agusta, rama nowego Brutale 1000 RR jest „mieszaną strukturą” ze stalową kratownicą i aluminiowymi płytami bocznymi, dostosowaną do osiągów silnika i wymagań coraz bardziej sportowego stylu jazdy. Pozycja podczas jazdy gwarantuje optymalną kontrolę i komfort. Specjalną uwagę projektanci poświęcili pracy nad aerodynamiką, która jest bardzo ważna w motocyklu rozwijającym prędkość maksymalną ponad 300 km/h – nie dziwi więc widok aerodynamicznych skrzydeł, aby poprawić docisk i zwiększyć obciążenie przedniej części pojazdu. Efekt jest wyraźnie odczuwalny przy prędkości ponad 200 km/h.

Jeżeli chodzi o zawieszenie to przedni widelec Öhlins Nix EC posiada elektroniczną regulację, natomiast regulacja napięcia wstępnego sprężyny odbywa się ręcznie. Taką samą elektroniczną regulację oferuje tylny amortyzator Öhlins TTX. Elektroniczny amortyzator skrętu Öhlins EC nieustannie dostosowuje się do prędkości motocykla i jest mocowany za pomocą wsporników zaprojektowanych specjalnie dla nowego Brutale 1000 RR. Podsumowując – zawieszenie w tym motocyklu jest z najwyższej półki, aby zapewnić komfort użytkowania i bezpieczeństwo.

Układ hamulcowy jest taki sam, jak w Serie Oro, z zaciskami przednimi Brembo Stylema i pływającymi tarczami o średnicy 320 mm. Tylna tarcza ma 220 mm. Niekontrolowane uślizgi zabezpiecza ABS Bosch 9 Plus z trybem Race.

Pełna specyfikacja znajduje się TUTAJ.

Źródło: MV Agusta

Share.

About Author

Comments are closed.